Tuesday, January 27, 2009

هات پن.... ام.تی.وی

w
w
باورتون نمی شه ! امروز از " ام تی وی" اومدن کالج ما و کلی برنامه بود. پرتاب دارت و مصاحبه و مسابقه و جایزه و یک تابلو گنده " ام تی وی" بود که آرزوها مون رو بنویسیم. خیلی باحال بود... رفتم چند تا جمله نوشتم و تو مسابقه جایزه یک سی دی مایکروسافت بردم. امروز اگه هیچ خبری تو کالج نبود در عوض بعد از گرفتن نتیجه ها کلی خوش گذشت. جای همه خالی
به نظر من باید آدم بلد باشه که چطور فان کنه. وگرنه زندگی خیلی بهش سخت می گذره. و خدا رو شکر من اینو یادگرفتم اینجا. هرچند که هرشب سر ساعت ۱۲:۳۰ که میشه دلم یه جوری می گیره ولی زندگی اینجا رو خیلی دوس دارم
از خبر های یک کم قدیمی هم بگم که دوشنبه سال نو چینی بود. سال نو چینی به همه مبارک. به همین مناسبت یکشنبه خونه یکی از چینی ها دعوت بودم. "هات پن" رسم شام سال نو چینی هستش. هات پن که یعنی "تابه داغ" یه جور فست فود داغه. اول از همه بگم که تو این رسم غذا بیش از حد تنده و اگه میزبان نتونه عرق مهمونا رو سر غذا خوردن دربیاره یعنی که در برگزاری مراسم سال نو موفق نبوده. خلاصه هات پن در اول با سرخ کردن فلفل سبز و قرمز شروع می شه. بعد تکه های مرغ و ادویه چینی بهش اضافه می شه. اجاق برقی یا گازی وسط میز شام قرار می گیره و غذا داخلش سرخ می شه. و همه مهمون ها از داخل تابه داغ بوسیله چوبهای غذاخوری چینی غذا رو داخل کاسه هاشون می کشن و می خورن. بعد از تموم شدن مرغ ها آب جوش توی تابه ریخته میشه و بعد گوشت قرمز و انواع سبزیجات از سیب زمینی ترشی و کلم گرفته تا اسفناج و خیار و گل کلم و سیب زمنیی معمولی. نکته جالبش اینه که تمام اینها بعد از یک الی دو دقیقه جوشبدن توی آب تا ۷۵٪ می پزه. و باید با همون حالت خورده بشه.
تجربه سال نو چینی هم خیلی جالبه که به سوختن و عرق ریختنش می ارزه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
w
پ.ن۱ : چینی ها عاشق خیار سرخ کرده و آب پز هستن
پ.ن۲ : سال نو چینی با روز ملی هند همزمانه
پ.ن۳ : قرار نبود از دانشکده چیزی بنویسم اما اومدن ام تی وی به کالج خبر تاپ اول هفته بود
پ.ن۴ : همچنان "عمرو دیاب" و "کات دلونا" گوش می کنم
پ.ن۵ : این بلاگ اسپات در میکس کردن فونت انگلیسی و قارسی مشکل داره که مجبور شدم خیلی اسم ها و چیزهای دیگه رو یا ننویسم یا فارسی بنویسم

1 comment:

Anonymous said...

ممنون از نظرت منتها تعجب مي كنم نوشتي يك پست ،چون پست هاي زيادي گذاشتم منتها بهدليل قطع هاست برخي هاشون عكساش موقتا پريده
photoword.blogfa.com